galen aralia

jag har en galen aralia.
i vintras när det blev kallt tog jag in aralian i lägenheten.
men den trivdes inte alls.
tappade blad och såg hängig ut, fastän den fick
flera veckor på att vänja sig.
så jag slängde ut den på balkongen igen.
och där har den stått hela vintern. i köldgrader.
och den växer och växer.
så jag rotade tre toppskott, när jag klippte ner den.
lite roligt i sammanhanget är att den ursprungliga aralian kommer från min far.
där växte den i ett söderfönster.
och var gigantisk.
så den kan stå hurusom verkar det som.
fast jag har googlat att den klarar av att stå svalt, 15-16 grader.
men min aralia kan inte läsa…

DSC02493

One thought on “galen aralia

  1. Vilken tur att den inte kan läsa, för då kan den inte få för sig saker och börja kräva att vara inomhus eller önska ett eget växthus 😉

Kommentarer inaktiverade.