gråhårig

när katten är borta…
eftersom käre maken är på vift
har jag dansat… typ.
nä, inte dansade jag utan var till frissan.
andra delen i mitt gråhårsprojekt gick av stapeln.
jag är gråhårig, men färgade håret för nåt år sen.
och det blev så fult med utväxten.
så då tonade jag håret hos frissan, men…
toningen satt kvar som färg!
så för att bli snyggare och gråhårig igen
började mitt projekt.
jag har avfärgat håret två gånger nu
och sen har frissan haft i silver.
i december blir jag gråhårig i min egen grå färg
är det tänkt.
frissan tar det sakta för att inte förstöra mitt långa hår.
och jag säger det själv…
så himla läcker jag är!

föreförsta

med (toning) färgen som jag hade innan jag blev gråhårig.

efterförsta

efter första avfärgningen och med silver i.

DSC02501

efter andra avfärgningen och med silver i.

