badrum dag 3

jag är då projektledare eller nåt, verkar det.
jag trodde snickarn skulle vara det.
när jag klev ut ur sovrummet i morse
bombarderades jag av nio miljoner frågor av elektrikern.
mått på hittan och dittan och guvetva.
det var bara att sätta igång och jobba…
utan frukost, dusch eller toabesök.
efter lite levererade siffror
kunde jag åtminstone slänga på mig kläder.
några siffror senare kunde jag rusa ner till föreningens toa
för ett välbehövligt besök.
men sen fortsatte projektledandet.
när hantverkarna tog lunch
kunde jag rusa till gymmet och träna en halvtimme
och ta en välbehövlig dusch.
sen var det att jaga uppgifter igen
via leverantörens kundtjänst och internet.
jag älskar internet!!
slängde i mig lite havregurt på några minuter
och sen jobba igen.
jisses… jag förstår att om en inte är hemma till tjänst
får en nog tillbringa hela dagen
i telefon med hantverkare och kundtjänst.
en är nog inte ”fri” från alla svar en måste leverera.
jag är totalt slut!
så här jobbigt kunde jag inte föreställa mig att det skulle vara.
annars… så satte bilandet igång idag.
och väsendet är inte speciellt störande.

badrum dag 3

badrum dag 3

