badrum dag 31

kors i taket!
jag informerade hantverkarna
att jag kommer att dra av kosing
för förseningar efter måndag.
och vad händer?!
på måndageftermiddag ringer det på dörren.
och in kommer elektrikern och gör det sista (nästan).
nu är det bara inkopplingen av golvvärmen
som är kvar.
men det gör inte elektrikern
förrän golvet har torkat färdigt.
dvs 28 dagar.
så han kommer den elfte december…
säger han.
ja, jag betalar inte sluträkningen förrän efter
det absolut sista ingreppet.
måste ju ha nåt att pressa dom med…
och pengar funkar tydligen ypperligt.
så det är ett allvarligt menat tips för alla andra 
som går i renoveringstankar.
betala inte allt förrän allt är färdigt.
så… kan konstatera att ett jobb som skulle ta femton arbetsdagar
tog dubbelt så lång tid! ja, lite drygt!
jävla sätt, säger jag. och det har jag sagt till dom också.

