rapport från en semester

en försenad start…
och en mardrömsplats på flyget…
med ett barn som sparkade mig i ryggen
och ryckte mig i håret
utan att föräldrarna brydde sig särskilt,
trots tillsägelse.
jag avskyr den här biten av en resa…
andra som tror att man får bete sig hur som helst.
men nu är vi på plats.
hotellet är bra.
rummet är stort och fint
med poolutsikt.
vi har softat och kollat in platsen
medelst en promenad.

kaktusfrukt

kaktusar med frukter var kul att se.
men, jag stack mig på taggarna… ajajaj…

fiskare

en man stod och fiskade…

surfare

medan andra män och kvinnor försökte sig på att surfa.
/klicka på bilden så ser du lite bättre/

klädhängare

ja just, rummet…
många hotellrum har alldeles för lite krokar.
men inte denna.
toppen med shakerinspirerad hängare.

gympaskor

ja, ni ser…
vi ska inte bara lata oss.
imorrn blir det gymmet före frukost.
/om vi mår bra/

3 thoughts on “rapport från en semester

  1. Har varit med om liknande flygresor tyvärr. Nästa gång, för det kommer att hända igen, så ska jag bete mig mot föräldrarna som deras barn beter sig mot mig.
    Skönt att ni är framme och kan njuta av semestern!

    • jag tänkte på hämnd när maten kom, kunde skuffa jättemycket i ryggstödet så dom fick maten i knät, men jag är alldeles för snäll och väluppfostrad för det, så det blev ingen hämnd.

  2. Men så irriterande och jag känner igen det tyvärr. Förstår inte varför föräldrarna inte säger till. Suck… Hoppas i alla fall att ni får härliga dagar!

Kommentarer inaktiverade.