sorg är inte offentligt

mina trogna följare känner till
att sorgens fåglar har byggt bo i mitt hår.
och jag vill skrämma bort dom, typ…..
jag har fått tips om att skriva bort min stora sorg.
att skriva om sorg är privat.
därför kommer bloggen inte att vara helt offentlig.
(ett tag till är den öppen)
du behöver meddela mig om du vill fortsätta att följa min blogg.
(går bra att göra i kommentaren)
nu kommer jag inte att bara skriva om sorgen,
utan fortsätta med inläggen om mina vanliga
vardagliga upptäckter och äventyr.

6 thoughts on “sorg är inte offentligt

  1. Jag beklagar verkligen din sorg och önskar dig lycka till med dina försök att skriva om den. Om du vill ha mig som läsare, så följer jag gärna med. Som Matilda skriver så kanske du kan låsa de inläggen.

    • jag har tittat på hur man gör när man ska ha lösenordskyddat blogg/inlägg. att göra det med inläggen verkar mycket krångligare. nu har jag inte lyckats lösa varken det ena eller andra ännu, men jag ska väl få till det så småningom. jag är inte så bra på det här med datorer, men på youtube kan man hitta svaren på det mesta.

  2. För mig känns det inte bra att skriva om alldeles för personliga saker, men det är klart en idé att ha lösenord på vissa inlägg. Jag vill gärna följa dig och hoppas därför att din blogg inte blir helt stängd. Kram och god fortsättning på det nya året.

    • nä, jag har också dragit mig för det. nu ska jag inte bli alltför privat, det klarar jag inte av, är lite tillbakadragen som person. men eftersom jag fått det här förslaget mycket allvarligt menat, så vill jag ge det en chans, jag vill gärna lindra min sorg.

  3. Skriva kan nog vara bra. Hoppas att du får ut det du behöver ur det. Oftast är man inte ensam. Har själv gått igenom en del saker som bara skymtar som hastigast i min blogg. Men jag har märkt allt mer att när jag pratar om det med andra så är det så många fler som kan sympatisera eller har liknande erfarenhet. Det är stärkande.
    Jag vill ju hemskt gärna fortsätta att följa dig, men respekterar om det känns för privat.
    Har du funderat på att endast sätta lösenord på somliga inlägg och låta det vardagliga vara öppet?

    • jag håller på att titta på det här med lösenordskyddat, ska försöka lära mig det.
      tyvärr är det så att ingen i min sfär har någon tröst att ge, delvis pga att ingen har upplevt sorg som jag och dels att jag är den som alltid har varit den starka och omhuldande personen. nu är det väl inte heller det jag kommer att söka nu heller, utan det ska visst vara själva skrivandet som ska hjälpa mig. vi får se.

Kommentarer inaktiverade.