silverputs

silverputs med bikarbonat, aluminiumfolie och kokhett vatten
känner många till.
men, om någon inte gör det
kan jag här visa hur smidigt och kvickt
det går att putsa silver med det.
man klär en bytta med aluminiumfolie,
häller i bikarbonat
och kokhett vatten.
och så lägger man i sitt silver.
här är det ljusstakar.
kolla så svarta dom är före!
efter några sekunder
så är det blankt och fint.
så vänder man på ”steken”,
så att säga.
så att alla sidor har legat i putsvattnet.
det är viktigt att silvret kommer i kontakt med aluminiumfolien.
och sen sköljer man med vanligt vatten
och putsar torrt.
klart!

silverputs

7 thoughts on “silverputs

  1. Så brukade jag göra med mina silversmycken när jag använde dem. Fast jag hade vanligt koksalt och det fungerade också 🙂

Kommentarer inaktiverade.