ginochtonic

jag vet inte vem jag ska tacka.
jo, käre maken!
tack käre maken för ginochtonic.
har ju fåt nåt fel på smaklökarna.
antingen känner jag ingen smak
eller så smakar det ohyggligt!
vin, champagne och kaffe kan jag inte dricka
för att det smakar jätteäckligt.
i fredags tyckte maken att jag kunde väl prova gt
och han fixade till en.
och det smakade inte äckligt,
jag kan känna lite av ginsmaken, tror jag,
och lite av citronen.
men ytterst lite,
men tillräckligt för att jag ska kunna njuta av drinken.
tack käre maken!

4 thoughts on “ginochtonic

  1. Oj så trist att du fortfarande inte fått tillbaka ditt smaksinne! Gin och tonic är nog den äckligaste drink jag vet 😉

  2. Men så märkligt och otroligt jobbigt att få knas med smaklökarna. GT är gott tycker jag, lagom besk och söt.

Kommentarer inaktiverade.